Zaparcia – przypadłość XXI wieku

by OczyszczanieJelita.pl Posted on 476 views 0 comments

„Na zaparcia cierpię od lat. Wzdęty brzuch i nieowocne , godzinne posiedzenia w toalecie to u mnie standard. Niestety z wiekiem problem się nasilił. Próbowałam już wielu sposobów…
– dieta – jem tylko pełnoziarniste pieczywo, warzywa, owoce, ryby i mięso pochodzące z ekologicznych upraw. Całkowicie wyeliminowałam słodycze, słone przekąski, napoje gazowane i alkohol. Oprócz tego pochłaniam mnóstwo jogurtów zawierających bakterie ze szczepów: Lactobacillus acidophilus
– piję ponad 2 litry wody niegazowanej, oprócz niej mnóstwo naparów z ziół, świeżo wyciskanych soków- stosuje doraźne środki apteczne – jednak wiem, że nie tędy droga… Wszelkie herbatki typu Xenna jeszcze bardziej rozleniwiają jelita
Odwiedziłam już setki gabinetów lekarskich.. Zalecenia? Wszędzie takie same – dieta, ruch, dużo płynów… Ale na mnie to nie działa!!! Zupełnie nie wiem co mam robić… mam wrażenie, że moje życie kręci się tylko w okół jednego problemu – wypróżniania!!! A raczej jego braku!!”.

Masz wrażenie, jakbyś czytał o sobie… Ale wstydzisz się przyznać? Pomimo tego, że żyjemy w XXI wieku, zaparcia to nadal bardzo wstydliwy problem. Wiele osób nie ma odwagi o nich rozmawiać…. Nikt nie traktuje tego problemu poważnie. A zaparć nie należy lekceważyć! Może trudno w to uwierzyć, ale ponad 30 % Polaków (w pozostałych krajach europejskich ten wskaźnik plasuje się na poziomie17%) cierpi na zaparcia. Co gorsza, tylko 8% z nich udaje się z tym problemem do lekarza. Zaparcia to bardzo poważny kłopot! Mogą doprowadzić do różnych niebezpiecznych powikłań, w tym nowotworów!
Prawda jest taka, że częstotliwość wypróżnień mówi o kondycji naszych jelit.. A to właśnie one są źródłem naszego życia. To właśnie tutaj trafiają wszystkie cenne substancje z pokarmów, które spożywamy. Cenne… i te toksyczne również. Wiadomo, nie od dziś że, dieta współczesnego człowieka obfituje w barwniki, konserwanty, zagęszczacze, które niszczą florę bakteryjną jelit. Zresztą wystarczy spojrzeć na skład dowolnej zupy w proszku. Mnóstwo konserwantów!!
I co zrobić żeby pozbyć się uciążliwego problemu zaprać i uratować swoje jelita przed „zapomnieniem”….? Specjalnie dla Ciebie przygotowałam program naprawczy, który przywróci Twoje układ trawienny na właściwe tory. Pierwsze z zaleceń nie będą niczym odkrywczym i pewnie już ich przestrzegasz, ale są one niezbędne do osiągnięcia pełnego sukcesu terapeutycznego.

1. Zacznij się ruszać!
Aktywność fizyczna usprawnia pracę jelit oraz pobudza trawienie. Według najnowszych danych, codzienny 30 minutowy spacer jest w stanie usunąć problem zaprać w dużej ilości przypadków! Szukasz wymówek i twierdzisz, że nie masz czasu na jakieś tam spacery? Pomyśl, ile godzin spędzasz przed telewizorem albo przed komputerem? Czy naprawdę nie jesteś w stanie wygospodarować 30 minut dziennie? A propo… Zamiast zalegać na kanapie, włącz ulubiony serial i w trakcie jego oglądania, pedałuj na rowerze stacjonarnym lub wykonuj masaż jelit. Ruchami okrężnymi, uciskaj brzuch – od dołu ku górze.

2. Zadbaj o odpowiednie nawodnienie!

1,5-2 litra wody dziennie, codziennie. To jest niezbędne minimum! Wiem, że wydaje się dużo..ale tak naprawdę wystarczy, że będziesz pić jedną szklankę wody na godzinę! Brzmi lepiej, prawda? Nie lubisz smaku wody? Dodaj do niej plasterek cytryny lub miód. Te dwa składniki, które mają szerokie zastosowanie przy różnorakich dolegliwościach, sprawdzą się również przy zaparciach. Łyżkę miodu rozpuść wieczorem w ciepłej wodzie. Tak przygotowaną miksturę zostaw na noc. Rano wypij! Jeżeli nie lubisz miodu, wypij na czczo szklankę przegotowanej wody z dodatkiem soku z cytryny.

3. Dieta bogata w błonnik
Bez odpowiedniej ilości błonnika ani rusz. WHO zaleca spożycie 40g błonnika dziennie!!! Błonnik znajdziesz w warzywach, owocach i produktach pełnoziarnistych.

Pamiętaj, że błonnik to nie wszystko. Poniżej znajdziesz listę produktów zalecanych w diecie antyzaparaciowej:

– mleczne napoje fermentowane, takie jak: kefir, jogurt czy maślanka
– chudy nabiał
– oliwa z oliwek
– siemię lniane
– tłuste ryby: łosoś, makrela wędzona
– białka jaj, żółtka w ograniczonych ilościach
– kiszonki

A czego unikać? Białego pieczywa, tłustego mleka, sera żółtego, potraw smażonych na głębokim tłuszczu, słodyczy, alkoholu oraz produktów wysoko przetworzonych: gotowych sosów, fast foodów czy zupek z proszku.

Rating: 5.0. From 1 vote.
Please wait...

Author

OczyszczanieJelita.pl

Misją naszego portalu jest popularyzacja wiedzy na temat zdrowia i aktywnego stylu życia. Specjalnie dla Państwa stworzyliśmy przestrzeń, w której znajdziecie fachowe porady z zakresu zdrowia, dietetyki, sportu oraz urody. Chcemy zachęcić Was do dbania o siebie oraz swoich najbliższych!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *