Zadbaj o siebie na wiosnę!

by OczyszczanieJelita.pl Posted on 129 views 0 comments

Wiosna zbliża się wielkimi krokami! W tym roku powitamy ją 21 marca. Choć synoptycy prognozują ochłodzenie dobry nastrój nas nie opuszcza. Pierwsze przebłyski słońca, pąki drzew! Aż chce się żyć! Czy ktoś lub coś jest w stanie popsuć nasz dobry nastrój? Niestety tak – odbicie w lustrze. Jedna fałdka tam, jedna fałdka tu…. Szara i ziemista cera, przesuszone włosy. Pora o siebie zadbać i zacząć przygotowania do lata, by w czerwcu z przerażeniem nie wykupić połowy apteki! To na odchudzanie, to na cellulit, to na poprawienie kolorytu cery. Pora spojrzeć prawdzie w oczy – cudów nie ma. Najlepszym sposobem na utrzymanie dobrej kondycji jest mądre dbanie o siebie przez cały rok! Gotowa na zmiany? Zaczynamy!

Poranny rytuał. Jak zacząć zdrowo dzień?

Zacznij dzień od ciepłej wody z dodatkiem cytryny! Taki napój oczyści organizm z toksyn oraz doda energii! Następnie zjedz porządne śniadanie, dzięki któremu unikniesz napadów wilczego głodu w ciągu dnia i przy okazji podkręcisz metabolizm. Owsianka, kanapki z pełnoziarnistym chlebem, jajecznica, twaróg z warzywami, a może smoothie? Opcji jest wiele. Z pewnością znajdziesz coś dla siebie.

Wieczorny rytuał. Jak zakończyć dzień? 

  • Ostatni posiłek zjedz 3 godziny przed snem. Zrezygnuj z tłustych, obciążających żołądek potraw! Postaw na coś lekkiego – sałatkę czy zupę krem. Idealnym rozwiązaniem będzie również twaróg/mięso/ ryba z warzywami – białko przyspiesza metabolizm!
  • Zadbaj o czyste i świeże powietrze sypialni – zanim położysz się do łóżka, na 10 -15 minut otwórz okno.
  • Unikaj korzystania z urządzeń elektronicznych przed snem – światło, które sączy się z ekranu komputera, smartphona czy telewizora zaburza produkcję melatoniny i utrudnia zasypianie!

Codzienny spacer

Marzec to idealny miesiąc na to, aby ruszyć z tyłek z kanapy. Dni stają się coraz dłuższe i coraz cieplejsze. Kurtka, wygodne buty i wychodzimy z domu. 30 minut dziennie. Nie uwierzę w to, że nie jesteś w stanie wygospodarować takiej ilość czasu.

  • dotlenisz organizm
  • wzmocnisz serce
  • wyszczuplisz sylwetkę
  • poprawisz pamieć i koncentrację
  • poprawisz sobie nastrój

Twoje ciało jest Twoją świątynią

Nie jedz byle czego. Postaw na pełnowartościowe produkty, które dostarczą Twojemu organizmowi witamin i minerałów, a nie przetworzonego tłuszczu trans! W Twoim menu nie może zabraknąć:

  • świeżych warzyw i owoców
  • chudego mięsa
  • ryb
  • nabiału
  • pełnoziarnistego pieczywa
  • roślin strączkowych
  • kasz

Zadbaj również o odpowiednie nawodnienie – minimum 1,5 litra wody dziennie, codziennie!

Włosy

Zima nie oszczędza naszych włosów – wiatr, mróz, śnieg, noszenie czapki – potrzebna będzie silna regeneracja.

  • Raz lub dwa razy w tygodniu zafunduj swojej czuprynie silną regenerację – po umyciu włosów, nałóż maskę nawilżającą
  • Zrezygnuj z prostowania, kręcenia czy suszenia włosów
  • Ogranicz użycie kosmetyków stylizujących – pianek, lakierów itp.
  • Skróć włosy lub podetnij końcówki

Twarz 

  • Podstawą zadbanej skóry twarzy jest regularnie oczyszczanie, złuszczanie oraz nawilżanie! Proponuje zacząć od wizyty u kosmetyczki i skorzystanie z zabiegu mikrodermabrazji
  • Raz w tygodniu zrób sobie domowe SPA – peeling, maseczka i serum
  • Zainwestuj w dobry krem z filtrem

Ciało

  • Oczyszczaj, ale nie wysuszaj skóry – zrezygnuj z mydła w kostce
  • Używaj balsamów nawilżających
  • Raz w tygodniu wykonaj peeling całego ciała

Dłonie i stopy

  • Codziennie przed snem nakremuj dłonie i stopy
  • Pamiętaj o regularnym manicure i pedicure

 

No votes yet.
Please wait...

Author

OczyszczanieJelita.pl

Misją naszego portalu jest popularyzacja wiedzy na temat zdrowia i aktywnego stylu życia. Specjalnie dla Państwa stworzyliśmy przestrzeń, w której znajdziecie fachowe porady z zakresu zdrowia, dietetyki, sportu oraz urody. Chcemy zachęcić Was do dbania o siebie oraz swoich najbliższych!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *