Spinning- coś dla miłośników rowerów i nie tylko!

by OczyszczanieJelita.pl Posted on 81 views 0 comments

Hektolitry wylanego potu, niemiłosierne zmęczenie, radość – te trzy słowa idealnie odzwierciedlają charakter spinningu. Na czym polega i dlaczego warto go trenować? Tych oraz wielu innych rzeczy dowiesz się, czytając ten tekst!

IDEA SPiNNINGU

Idea tej dyscypliny sportowej opiera się na jeździe na rowerach stacjonarnych w zmiennej pozycji oraz tempie. Rowery wykorzystywane do treningu różnią się od tych, którymi poruszamy się na co dzień. Specyfikacją techniczną przypominają te kolarskie. Trening zaczyna się od wyboru trasy. W zanadrzu mamy kilka opcji:

  • trasa płaska
  • trasa górzysta
  • jazda pod górę lub w dół

Tempo jazdy narzuca instruktor lub muzyka grająca w tle.

Spinning – krótka historia

Początki spinningu sięgają końcówki lat osiemdziesiątych, a konkretnie roku 1989. To właśnie wtedy powstał
w Stanach Zjednoczonych pierwszy ośrodek spinningowy na świecie, który umożliwiał kolarzom prowadzenie treningów przez cały rok – niezależnie od warunków pogodowych. Od tej pory ten wąski trend przerodził się
w  prawdziwą dyscyplinę sportową! Uprawianą i wielbioną przez miliony osób na całym świecie!

Spinning – jak trenować?

Na początku najlepiej wybrać się na zajęcia do klubu fitness i pod okiem trenera szkolić technikę jazdy. Zacznij od dwóch – trzech treningów w tygodniu, trwających ok. 45 minut. Pamiętaj o tym, aby nie przesadzać z tempem ćwiczeń! Osoby którą nie lubię trenować w grupie, mogą rozważyć zakup rowerku przeznaczonego do domowego użytku. Aczkolwiek jest to dość spory wydatek – 7000 złotych.

Strój do spiningu powinien być przede wszystkim wygodny – wybierz taki, który nie krępuje Twoich ruchów. Większą uwagę zwróć na buty, najlepszym rozwiązaniem są te z  twardą podeszwę – stabilizują stopy. Warto również zastanowić się nad zakupem rękawiczek, ponieważ często zdarza się, że w trakcie treningu – na skutek nadmiernej ilości potu – ręce ześlizgują nam się z kierownicy.

Spinning – efekty regularnych treningów

Spinning jest odmianą intensywnego treningu kardio. W ciągu godzinnej sesji jesteśmy w stanie spalić nawet 1000 kalorii! No co jeszcze możemy liczyć?

  • wyszczuplenie nóg
  • ujędrnienie pośladków
  • wzmocnienie mięśni brzucha
  • zwiększenie wytrzymałości organizmu
  • lepszą pracę serca

Niewątpliwą zaletą spinningu jest niskie ryzyko kontuzji. W przeciwieństwie do biegania, ta dyscyplina sportowa nie obciąża stawów, a więc trenować mogą również osoby z nadwagą!

No votes yet.
Please wait...

Author

OczyszczanieJelita.pl

Misją naszego portalu jest popularyzacja wiedzy na temat zdrowia i aktywnego stylu życia. Specjalnie dla Państwa stworzyliśmy przestrzeń, w której znajdziecie fachowe porady z zakresu zdrowia, dietetyki, sportu oraz urody. Chcemy zachęcić Was do dbania o siebie oraz swoich najbliższych!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *