Regeneracja mięśni – dlaczego jest taka ważna?

by OczyszczanieJelita.pl Posted on 99 views 0 comments

Regeneracja mięśni jest jednym z najczęściej omijanych elementów treningu. W dalszym ciągu wierzymy w to, że dzięki większej ilości ćwiczeń osiągniemy lepsze efekty! Błąd! Brak prawidłowej higieny sportu może doprowadzić do poważnych konsekwencji zdrowotnych! Dzień wolny to konieczność! Zaraz przekonasz się dlaczego!

Regeneracja potreningowa – co i jak?

Regeneracja jest tak samo istotna jak trening! Jeśli zależy Ci na dobrych rezultatach oraz zdrowiu, musisz wprowadzić ją w życie. W dalszym ciągu uważasz, że to bzdura? Przeczytaj poniższe argumenty, a na pewno zmienisz zdanie.

  • regeneracja pozwala uchronić się przed przetrenowaniem – chyba każdy z nas zna to uczucie zmęczenia, ból mięśni, gorsze wyniki sportowe. To jest właśnie przetrenowanie!
  • niweluje ryzyko wystąpienia kontuzji
  • daje motywacyjnego kopa

Regeneracja nie sprowadza się tylko i wyłącznie do jednego lub kilku dni beztreningowych. To cały szereg zabiegów, mających na celu wzmocnienie kondycji naszego organizmu. Zacznijmy od diety.

Dieta

Posiłek potrenigowy powinien obfitować w dobrej jakości węglowodany oraz białko. Dzięki tym pierwszym odbudujemy zużyty glikogen. Dzięki tym drugim przyspieszymy wzrost mięśni oraz pozbędziemy się ewentualnych mikrouszkodzeń. Stąd popularne połączenia jak:

  • ryż z kurczakiem
  • jogurt naturalny + banan
  • jajecznica z kromką chleba
  • tuńczyk z kromką chleba
  • placuszki z odżywką białkową
  • szejk owocowy z dodatkiem odżywki białkowej

Proporcje makroskładników są uzależnione od naszej wagi, wzrostu, wieku, rodzaju oraz celu treningowego. Jeżeli zależy Ci na redukcji – zjesz mniej węglowodanów. Jeżeli zależy Ci na masie – wręcz przeciwnie! Nie będziesz sobie żałować!

Relaks

Odpowiednia dieta to nie wszystko! Równie ważny jest relaks! Oczywiście możesz położyć się plackiem i nic nie robić, ale zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie sauna. Masaż też jest ok! Wysoka temperatura przyspiesza krążenie krwi oraz hartuje i odpręża organizm. Z kolei masaż rozluźnia napięte włókna mięśniowe.

Suplementacja

Po treningu warto przyjąć porcję witamin i minerałów. W Twojej apteczce nie może zabraknąć potasu, magnezu oraz cynku. Możesz również sięgnąć po odżywkę białkową, kreatyninę lub glutaminę.

Zimny prysznic

Brzmi niezbyt przyjemne, ale daje świetne efekty! Przynosi niesamowitą ulgę po długim i męczącym treningu!

Rolowanie

To pewnego rodzaju automasaż z wykorzystaniem specjalistycznego wałka z wypustkami. Przyniesie ulgę nawet najbardziej obolałym mięśniom!

Rozciąganie

Stanowi nieodzowny element treningu. Nie możesz go pominąć! Zaliczane jest do tzw. ćwiczeń coll down – rozluźnia i uspokaja mięśnie.

Unikaj alkoholu

Zakrapiana impreza po ciężkim treningu? To nie jest dobry pomysł… Alkohol spowalnia proces regeneracji organizmu. Odwadnia go oraz wypłukuje elektrolity!

No votes yet.
Please wait...

Author

OczyszczanieJelita.pl

Misją naszego portalu jest popularyzacja wiedzy na temat zdrowia i aktywnego stylu życia. Specjalnie dla Państwa stworzyliśmy przestrzeń, w której znajdziecie fachowe porady z zakresu zdrowia, dietetyki, sportu oraz urody. Chcemy zachęcić Was do dbania o siebie oraz swoich najbliższych!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *