Otyłość typu jabłko – czyli parę słów na temat otyłości brzusznej

by OczyszczanieJelita.pl Posted on 203 views 0 comments


Otyłość brzuszna, czyli najgorszy typ otyłości.. Jak powstaje i co ją powoduje? O tym wszystkim dowiesz się, czytając dzisiejszy wpis. Przyczyny otyłości brzusznej są różne. Począwszy od złych nawyków żywieniowych, a skończywszy na genach. Jednak najwięcej osób kojarzy otyłość brzuszną z nadmiernym spożyciem alkoholu, a konkretnie piwa! Nie mogę nie wspomnieć o tym, że otyłość brzuszna, to problem nie tylko estetyczny, ale przede wszystkim zdrowotny!!! Zmiany zwyrodnieniowe
kręgosłupa, deformacja stawów… Chcesz wiedzieć, jaki jest koszt operacji stawu biodrowego? 15 tysięcy złotych!!! Niestety to nie koniec złych wiadomości… Otyłość brzuszna przyczynia się również do innych schorzeń… Choroby serca, cukrzyca, miażdżyca….Narządy wewnętrzne także są w niebezpieczeństwie! Stłuszczona wątroba, niedrożne jelita. Mam wymienić dalej? Chcesz się przed tym uchronić? Istnieje jeden sposób. Musisz schudnąć! Zastanawiasz się, czy cierpisz na otyłość brzuszną? W bardzo prosty sposób możesz rozwiać swoje wątpliwości. Z otyłością typu brzusznego mamy do czynienia wtedy, gdy obwód talii u mężczyzn jest większy niż 94 cm, a u kobiet przekracza 88 cm!!!

Dieta w przypadku otyłości brzusznej
Niestety nie istnieje taka dieta, która odchudzi nas z konkretnej partii ciała… ale istnieje pewna grupa substancji, która wspomaga spalanie tłuszczu z okolic brzucha.. A konkretnie jest to błonnik pokarmowy. Osoby, które stosują dietę wysokobłonnikową szybciej tracą oponkę!
Dieta wysokobłonnikowa nie polega na restrykcyjnym liczeniu kalorii, tylko na wprowadzeniu konkretnych zmian żywieniowych. Poniżej znajdziesz zalecenia, dzięki którym pokonasz otyłość brzuszną:

1) Białe pieczywo zastąp ciemnym, bogatym w błonnik. Najlepiej takim z dodatkiem siemienia lnianego.

2) Postaw na produkty pełnoziarniste. Płatki śniadaniowe zastąp owsianymi. Biały ryż zamień na kasze jaglaną lub gryczaną. A jeśli najdzie Cię ochota na kotleta w panierce, to nie obtaczaj go w bułce tartej, a w otrębach pszennych. Otręby pszenne są jednym z najlepszych źródeł błonnika!!!

3) Jedz co najmniej pięć porcji warzyw i owców dziennie! Codziennie! Warzywa i owoce stanowią doskonałe źródło błonnika! Największe ilości znajdziesz w brokułach, kalarepie, pietruszce, burakach oraz w brukselce. Jeżeli chodzi o owoce, to największe ilości błonnika zawierają czarne porzeczki, maliny, truskawki, jeżyny oraz morele suszone.

4) Sięgnij po orzechy i nasiona. Stanowią bardzo zdrową, bogatą w błonnik przekąskę! Jednak musisz uważać z ich ilością! Zawierają sporą ilość kalorii!

Aktywność fizyczna
Cierpisz na otyłość brzuszną, ale nie wiem czy wiesz, że robienie brzuszków nie pomoże Ci pozbyć się tłuszczu z okolic brzucha… Musisz zacząć ćwiczyć aerobowo! Jazda na rowerze, jogging, bieganie… Jeżeli masz dużą nadwagę zacznij od aktywności, które nie obciążają stawów, czyli np. od pływania.

  • ciekawostka: często słyszy, się że ktoś ma „piwny brzuch”. Czy otyłość brzuszną powoduje picie piwa? Coś w tym jest, ale nie do końca… Piwo, jak każdy inny alkohol jest napojem wysokokalorycznym, dodatkowo wzmaga apetyt.. Zwłaszcza ten na niezdrowe przekąski: fast foody, chipsy itd.. A na piwo idziemy z reguły wieczorem. Z reguły ze znajomymi.. i z reguły nie kończy się na jednym piwie… a na kilku, przegryzanych kebabem.
Rating: 5.0. From 1 vote.
Please wait...

Author

OczyszczanieJelita.pl

Misją naszego portalu jest popularyzacja wiedzy na temat zdrowia i aktywnego stylu życia. Specjalnie dla Państwa stworzyliśmy przestrzeń, w której znajdziecie fachowe porady z zakresu zdrowia, dietetyki, sportu oraz urody. Chcemy zachęcić Was do dbania o siebie oraz swoich najbliższych!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *