Odchudzanie z insulinoopornością – co robić, gdy waga nie spada?

by OczyszczanieJelita.pl Posted on 153 views 0 comments

Na pewno masz wśród swoich znajomych osoby, które wiecznie są na diecie i nie chudną. A może to właśnie Ty nią jesteś? Ciągłe skoki wagi? Brak efektów… Nie licząc JOJO. Przerobiłaś już Dukana, Śródziemnomorską, a nawet głodówkę i dalej nic? Musisz o czymś wiedzieć. Takie działania mogły doprowadzić Cię do insulinooporności. Insulinooporność to nic innego, jak obniżona wrażliwość organizmu na działanie insuliny – hormonu regulującego poziom cukru we krwi. Może doprowadzić do rozwoju cukrzycy oraz wielu innych poważnych chorób! Niektórzy śmieją, że osoby cierpiące na tą przypadłość tyją od kromki chleba. Coś w tym jest… Zalecenia dietetyczne sprowadzają się między innymi do ograniczenia węglowodanów!

Zacznijmy od teorii…

Wiele osób nie wie na czym konkretnie polega ta choroba. Ba! Niektórzy nie zdają sobie sprawy z tego, że na nią cierpią! A zatem poznajmy jej objawy.

  • ogólne zmęczenie
  • częste oddawanie moczu
  • zwiększony apteyt
  • wzmożone prganienie
  • powiększony obwód talii
  • zwiększony apetyt na słodycze
  • migrenowe bóle głowy
  • bóle stawów
  • drażliwość
  • senność
  • przybieranie na wadze – bez zmiany diety
  • zachcianki na konkretne grupy produktów
  • problemy z cerą

A co z diagnozą. W tym celu należy wykonać dwa podstawowe badania:

  • krzywa cukrowa
  • krzywa insulinowa

Ok, znasz podstawy. Ale w dalszym ciągu możesz nie wiedzieć, że istnieje coś takiego jak indeks glikemiczny. Jest to wskaźnik, który informuje nas o tym, w jakim stopniu po spożyciu danego produktu wzrasta  poziom glukozy we krwi. Każdy produkt spożywczy posiada swój IG. Najwyższy wynosi 100, a najniższy 0. Im niższy indeks glikemiczny tym lepiej.

Odchudzanie przy insulinooporności

Odchudzanie przy insulinooporności wcale nie jest takie trudne, jakby się mogło wydawać. Wystarczy przestrzegać kilku prostych zasad.

  • Produkty znajdujące się w Twoim menu powinny posiadać niski indeks glikemiczny. Kaloryczność produktów to sprawa drugorzędowa, wybieraj te, które nie powodują nagłego wyrzutu insuliny! Ogranicz spożycie węglowodanów – złożony i prostych.
  • Jedz mniej, a częściej? Ta zasada nie wchodzi w grę. W przypadku IO zaleca się spożycie 3 maksymalnie 4  posiłków dziennie.
  • Warto zastanowić się nad zastosowaniem diety wysokotłuszczowej. Dlaczego? Dlatego, że tłuszcz nie powoduje wyrzutu insuliny. Wręcz przeciwnie! Prowadzi do jej obniżenia! A zatem co jeść?
    – dobrej jakości mięso i jego przetwory
    – ryby morskie
    – warzywa – najlepiej zielone
    – orzechy
    – jaja
    – kokos i jego przetwory (mleczko kokosowe, woda kokosowa, wiórki, masło itp.)
    – erytrytol – zamiast cukru
  • Warto zastanowić się również nad suplementacją. Pomocne mogą okazać się dobrej jakości probiotyki, witamina D, kwasy Omega 3, spirulina, magnez, cynk, chrom.

 

No votes yet.
Please wait...

Author

OczyszczanieJelita.pl

Misją naszego portalu jest popularyzacja wiedzy na temat zdrowia i aktywnego stylu życia. Specjalnie dla Państwa stworzyliśmy przestrzeń, w której znajdziecie fachowe porady z zakresu zdrowia, dietetyki, sportu oraz urody. Chcemy zachęcić Was do dbania o siebie oraz swoich najbliższych!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *