Misja odchudzanie. Dziesięć kroków do szczupłej sylwetki. Część pierwsza!

by OczyszczanieJelita.pl Posted on 48 views 0 comments

Nowy Rok – nowe postanowienia. Być może jak większość Polaków, postanowiłeś schudnąć. Być może już 1 stycznia podjąłeś walkę ze zbędnymi kilogramami. Bez względu na datę rozpoczęcia, jedno jest pewne. Odchudzanie wymaga czasu i konsekwencji. Nie zakładaj od razu, że do końca życia nie tkniesz słodyczy i pszennego pieczywa. Dobrze wiesz, że to niemożliwe. Dlatego dzisiaj chciałabym porozmawiać z Tobą o drobnych zmianach, które są w stanie z znaczący sposób poprawić wygląd Twojej sylwetki. Program dziesięciu kroków pozwoli Ci schudnąć raz na zawsze!

Małe zmiany – wielkie efekty

Tydzień restrykcyjnej diety. Tydzień obżarstwa. Znasz ten schemat? Nie dajesz rady ciągle jeść tych samych posiłków. Nie możesz już patrzeć na kurczaka i ryż z warzywami. W konsekwencji czego umawiasz się ze znajomymi do restauracji. Po powrocie do domu starasz się zagłuszyć wyrzuty sumienia. Tłumaczysz sobie, że od jednego kawałka pizzy  czy szarlotki z lodami nikt jeszcze nie przytył. A jednak… Następnego dnia stajesz na wadze i co? Wskaźnik pokazuje kilogram więcej! Spokojnie, to całkiem normalne. Twój organizm zaczyna bronić się przed monotonią w diecie. Zaczyna gromadzić każdy gram tłuszczu – w obawie przed kolejną restrykcją żywieniową! Nie wie, co tym razem strzeli Ci do głowy. Dieta dr Dukana, dieta kopenhaska, dieta baletnicy, a może głodówka? Niskokaloryczne diety nie mają sensu! Spowalniają metabolizm, tuczą zamiast odchudzać!

Zdrowie odchudzanie wiąże się przede wszystkim z trwałą zmianą nawyków żywieniowych! Oczywiście nie zaleca się zmieniania wszystkiego na raz, gdyż takie postępowanie może okazać się bardzo zniechęcające i nieskuteczne. Dlatego dzisiaj chciałabym Cię zachęcić do małych zmian. Wprowadzanych krok po kroku. Dopiero, kiedy przyzwyczaisz się do jednej zmiany będziesz gotowy na wprowadzenie kolejnej.

Zamień coca colę na wodę

Efekt natychmiastowy. Oszczędność 660 kalorii – tyle znajduje się 1,5 litrowej butelce.

Zmień środek lokomocji

Mamy styczeń, więc nie będę zachęcać Was do jazdy na rowerze… Chociaż, jak patrzę za okno… Słońce pięknie świeci, a termometr pokazuje kilka stopni na plusie. Dobrze, zejdźmy na ziemię. Większość z nas traktuje auto jako podstawowy środek lokomocji. Jeździmy nim do pracy, do szkoły, na zakupy. A gdyby tak dokonać pewnej, drobnej zmiany… Samochód zamienić na nogi? Spacerowanie to przyjemny sposób spalania tkanki tłuszczowej. Nie wymaga żadnych nakładów finansowych, a jedynie chęci i systematyczności. Godzina marszu spala ok. 350 kalorii!

Ulubioną czekoladę zamień na batonika

Nie mam zamiaru namawiać Was do jedzenia słodyczy – wszyscy wiemy, że są niezdrowe. Aczkolwiek doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że niektóre osoby wręcz nie wyobrażają sobie bez nich życia! Dlatego przygotowałam dla Was mały deal. Jeden batonik dziennie zamiast 100 g tabliczki czekolady. Ochota na słodkie zostanie zaspokojona, a my zaoszczędzimy jakieś 300 lub nawet 400 kalorii!! Wchodzicie w to?

Niska zawartość tłuszczu

Kto powiedział, że na diecie nie można jeść sera? Ser jest doskonałym źródłem białka oraz dobrze przyswajalnego wapnia! Nie warto z niego rezygnować! Tak samo, jak i  z innych przetworów mlecznych! Wystarczy wybrać ich chudszą wersję! Mleko 3,2% tłuszczu zamienić na to 2% lub 1,5%. Twaróg tłusty na chudy. Zwykły serek wiejski na serek wiejski light.

Impreza zakrapiana alkoholem

Wiele osób żyje w przekonaniu, że bycie na diecie sprowadza się do siedzenia w domu i rezygnacji z życia towarzyskiego. No bo, jak wyjść ze znajomymi na piwo? W końcu alkohol ma tyle kalorii! Serio? Spójrz na poniższe zestawienie:

  • piwo (360 ml) – 13 g węglowodanów, 140–160 kcal,
  •  czerwone wino (150 ml) – 4 g węglowodanów, 122 kcal,
  •  białe wino (150 ml) – 5 g węglowodanów, 118 kcal,
  • szampan (120 ml) – 1,2 g węglowodanów, 78 kcal,
  • whisky (30 ml) – 0 g węglowodanów, 64 kcal,
  • tequila (30 ml) – 0 g węglowodanów, 65 kcal,
  • wódka (30 ml) – 0 g węglowodanów, 65 kcal,
  • dżin (30 ml) – 0 g węglowodanów, 65 kcal.

Tak naprawdę, bardziej niepokojąca jeść ilość wypijanego alkoholu oraz spożywanego jedzenia – najczęściej tego niezdrowego! Wybierz rozsądnie!

No votes yet.
Please wait...

Author

OczyszczanieJelita.pl

Misją naszego portalu jest popularyzacja wiedzy na temat zdrowia i aktywnego stylu życia. Specjalnie dla Państwa stworzyliśmy przestrzeń, w której znajdziecie fachowe porady z zakresu zdrowia, dietetyki, sportu oraz urody. Chcemy zachęcić Was do dbania o siebie oraz swoich najbliższych!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *