MISJA ODCHUDZANIE. DZIESIĘĆ KROKÓW DO SZCZUPŁEJ SYLWETKI. CZĘŚĆ DRUGA!

by OczyszczanieJelita.pl Posted on 117 views 0 comments

Misja odchudzanie trwa! Jeżeli 1 stycznia zaczęłaś walkę o szczupłą sylwetkę, dzisiaj możesz być już 3 kilogramy szczuplejsza! Jeżeli nadal szukasz motywacji, stań przed lustrem i zastanów się czy Twoje ciało wygląda tak, jakbyś chciała. I jak wrażenia? Masywne uda, brak talii, a może za dużo centymetrów w biodrach? Tak wiele rzeczy Ci przeszkadza, a i tak nic z tego nie wynika. Siedzisz z paczką chipsów i czekasz na cud… A nie przepraszam! Zapomniałam wspomnieć o jeszcze jednej Twojej ulubionej aktywności, która nazywa się obgadywanie szczupłych koleżanek. Muszę Cię rozczarować, cud nie nadejdzie. Odchudzanie to proces. Nie przytyłaś 15 kg w jeden dzień. Na taki wynik pracowałaś latami! A zatem teraz też będziesz musiała się trochę postarać. Miesiąc, dwa, pół roku? Czy to ważne?! Ważne, że chcesz zawalczyć o siebie! Poczuć się lepiej we własnym ciele! W zeszłym tygodniu udzieliłam Ci już kilku wskazówek. Przyszła pora na kolejne! Startujemy!

Jedz tłuszcz!

Cukier krzepi, a tłuszcz tuczy. I tak i nie! Przez lata byliśmy zasypywani informacji na temat tego, że tłuszcz jest największym winowajcą otyłości. Nic więc dziwnego, że przerzuciliśmy się na produkty light. Zupełnie zapominając o tym, że tłuszcz jest nam potrzebny do życia!

  • zwiększa wchłanialność niektórych witamin:  A, D, E, K
  • hamuje głód
  • reguluje poziom cukru we krwi
  • poprawia pamięć i koncentrację
  • reguluje pracę układu hormonalnego

Diety niskotłuszczowe zwiększają ryzyko wystąpienia efektu jojo! Niezły paradoks, prawda? Mogą doprowadzić do poważnych problemów hormonalnych – zanik miesiączki, bezpłodność oraz pogorszenia kondycji skóry – trądzik, zmarszczki. Prawda jest brutalna, ale….. to cukier w większym stopniu przyczynia się do tycia niż tłuszcz! Poniżej znajdziesz listę produktów, które pomimo tego, że są tłuste nie szkodzą figurze. Wręcz przeciwnie! Poprawiają jej kształt!

  • awokado
  • jaja
  • tłuste ryby – makrela, łosoś, śledzie
  • orzechy
  • oliwa z oliwek
  • olej lniany, rzepakowy, kokosowy

Należy zwracać uwagę nie tylko na rodzaj spożywanego tłuszczu, ale również na jego ilość! Tłuszcz powinien stanowić nie więcej niż 25% dziennego zapotrzebowania kalorycznego!

Zacznij dzień od szklanki wody z cytryną!

Ciepła woda z cytryną to najlepszy sposób na rozpoczęcie dnia! Powód? Taki napój wspomaga pracę układu pokarmowego, usuwa nadmiar toksyn z organizmu, oczyszcza, obniża wysoki poziom cholesterolu, przyspiesza przemianę materii!

Jedz kiszonki!

Kiszona kapusta czy kiszone ogórki są doskonałym źródłem błonnika, witaminy C oraz witamin z grupy B. A jakby tego było mało są niskokaloryczne! Dzięki nim możemy wzmocnić odporność organizmu, zwiększyć przyswajalność żelaza, usprawnić pracę układu nerwowego oraz schudnąć! Tak, schudnąć! Kiszonki zawierają probiotyki, czyli tzw. dobre bakterie, których działanie zostało potwierdzone licznymi badaniami naukowymi. Przytoczę jedne z nich. Grupa japońskich badaczy zrekrutowała do swojego eksperymentu 80 osób zmagających się z otyłością. Uczestnicy zostali podzieleni na dwie grupy. Pierwsza: otrzymywała fermentowany mleczny napój z dodatkiem bakterii probiotycznych. Druga: napój bez nich. Po trzech miesiącach okazało się, że u osób pijących napój z dodatkiem probiotyków, poziom tkanki tłuszczowej zmienił się średnio o 5 proc. – bez zmiany nawyków żywieniowych! Oprócz tego zaobserwowano zmniejszenie obwodu talii oraz bioder!

Gdzie szukać probiotyków?

  • kiszonki
  • jogurt naturalny
  • kefir
  • kombucha
  • kwas chlebowy

Cheat meal!

Jeżeli czytałaś pierwszą część wpisu to wiesz, że bycie na diecie nie musi polegać na niejedzeniu słodyczy. Aczkolwiek niektórzy z nas decydują się z nimi rozstać i to dobrowolnie! Nie ma się czemu dziwić. Słodycze psują zęby, przyspieszają proces starzenia się skóry…. Komu jak komu, ale nam kobietom zależy na dobrym wyglądzie! Wytrwanie w takim postanowieniu wcale nie jest trudne. Zwłaszcza jeśli nie posiadamy w domu spiżarni. 😉 Aczkolwiek przychodzi taki moment, jak: święta Bożego Narodzenia, Wielkanoc, urodziny, imieniny, impreza ze znajomymi… Wtedy wszystkie nasze zasady biorą w łeb. Czy kawałek tortu oznacza koniec diety? Oznacza wzrost wagi, a nie daj boże tycie? Oczywiście, że nie! Dietetycy doskonale wiedzą, że człowiek jest istotą kruchą. I właśnie dlatego wymyślili cheat meal – czyli tzw. posiłek oszukany!  Oznacza on niezdrowe danie, którego na co dzień byśmy nie tknęli – bycie fit zobowiązuje. Jedzony nie częściej niż raz na trzy tygodnie nie jest w stanie zaburzyć dietetycznej stabilizacji! Mało tego! Może ją nawet rozruszać. Przyspieszyć metabolizm, a jednocześnie chudnięcie! To taki mały prezent od nas dla siebie – za konsekwentne trwanie w postanowieniu.

Jak powinien wyglądać cheat meal?

Cheat meal powinien stanowić zamiennik standardowego posiłku. Przykład: idziesz na kolację ze znajomymi. Zazwyczaj jesz  sałatkę z tuńczykiem. Zapomnij o niej. Dzisiaj zjesz pizzę i popijesz coca colą. Najprościej mówiąc: jesz to na co masz ochotę. Wdrażając posiłek oszukany do naszego jadłospisu, nie zmieniamy planu diety! Pozostałe posiłki jemy normalnie!

Zrezygnuj z majonezu i śmietany!

Zrezygnuj z majonezu i śmietany – pomyślisz, że jestem jakąś wariatką. Przed chwilą pisałam, że tłuszcz jest zdrowy, że pomaga schudnąć, a teraz każę Ci rezygnować z majonezu i śmietany. Kpina! Wcale, że nie! Nie wszystkie tłuszcze są zdrowe, a te które znajdziesz w wyżej wymienionych produktach nie przybliżą Cię do osiągnięcia celu – szczupłej sylwetki. Dlatego musisz z nich zrezygnować i zastąpić je jogurtem naturalnym. Tym sposobem łatwo zmniejszysz kaloryczność swoich dań! jednocześnie nie zmieniając ich smaku! Zyska na tym nie tylko Twoja sylwetka, ale również zdrowie!

No votes yet.
Please wait...

Author

OczyszczanieJelita.pl

Misją naszego portalu jest popularyzacja wiedzy na temat zdrowia i aktywnego stylu życia. Specjalnie dla Państwa stworzyliśmy przestrzeń, w której znajdziecie fachowe porady z zakresu zdrowia, dietetyki, sportu oraz urody. Chcemy zachęcić Was do dbania o siebie oraz swoich najbliższych!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *