Lewoskrętna witamina C – remedium na wszelkie dolegliwości czy zwykła ściema?

by OczyszczanieJelita.pl Posted on 208 views 0 comments

Wokół  witaminy C zrobił się niezły szum. W Internecie aż huczy od coraz to nowszych właściwości tego niezwykłego składnika. O tym, że jest zdrowa wie chyba każdy.

  • wzmacnia odporność
  • przyspiesza produkcję kolagenu
  • chroni nas przed szkodliwym działaniem wolnych rodników
  • przyspiesza gojenie się ran
  • zapobiega powstawaniu sińców i krwotoków
  • zwiększa wchłanialność żelaza

Ale o tym, że witamina C posiada lewoskrętną odmianę już nie… O co w tym wszystkim chodzi? Czy witamina C lewoskrętna naprawdę istnieje? A może ma siostrę bliźniaczkę? Witaminę C prawoskrętną? Sprawdźmy, jak jest naprawdę!

Witamina C Lewoskrętna

Nie wiem, czy wiesz ale witamina C jest nazwą potoczną kwasu l-skorbinowego. Aczkolwiek literka „L” świadczy jedynie o ułożeniu cząsteczek chemicznych, a nie o jej lewoskrętności. Tylko osoba nie posiadająca tej wiedzy może uważać inaczej! Ty już nie należysz do tego grona. Prawda jest taka, że witamina c lewoskrętna jest zwykłym chwytem marketingowym… A informacje na temat tego, że taka forma jest lepiej przyswajalna przez nasz organizm nie ma nic wspólnego z prawdą. Żadna forma nie jest lepsza lub gorsza – dlaczego? Dlatego, że istnieje tylko i wyłącznie jedna forma tej witaminy! Ta syntetyczna – zawarta w kapsułkach działa dokładnie tak samo, jak ta którą znajdziemy w owocach czy warzywach. Najzabawniejszy w tym wszystkim jest fakt, że oryginalny kwas l-skorbinowy odbija światło polaryzacyjne w prawo…. Więc tak naprawdę, witamina C, którą przyjmujemy powinna być nazywana prawoskrętną!! Jak widać na głupotę nie ma lekarstwa… Na szczęście na niewiedzę jest!

Zastanów się, czy potrzebujesz witaminy C

Zanim zdecydujesz się na zakup witaminy C – bez względu na to czy wybierzesz tę lewoskrętną czy prawoskrętną 😉 zastanów się czy w ogóle jej potrzebujesz! Moim zdaniem niekoniecznie… Są sytuacje, w których nasz organizm wykazuje wzmożone zapotrzebowanie na ten składnik, co absolutnie nie wiąże się z koniecznością nabijania kieszeni producentów suplementów diety. Najlepiej zmienić dietę. Warzywa i owoce zawierają wystarczające ilości witaminy C – nawet te dostępne jesienią i zimą. Do najbogatszych źródeł kwasu l-skorbinowwego zalicza się:

  • owoce cytrusowe
  • acerolę
  • kapustę kiszoną
  • natkę pietruszki
  • paprykę
  • pomidory

Warto również wspomnieć o tym, że wyżej wymienione produkty zawierają całą listę substancji zwiększających wchłanialność witaminy C. Żadne dodatkowe zabiegi nie są nam potrzebne. Dzienne zapotrzebowanie na witaminę C wynosi u dorosłego człowieka 1 mg/kg masy ciała. Na szczęście kwas  l-skorbinowy trudno jest przedawkować. Jest rozpuszczalny w wodzie, co świadczy o tym, że jest wydalany z naszego organizmu razem z moczem.

No votes yet.
Please wait...

Author

OczyszczanieJelita.pl

Misją naszego portalu jest popularyzacja wiedzy na temat zdrowia i aktywnego stylu życia. Specjalnie dla Państwa stworzyliśmy przestrzeń, w której znajdziecie fachowe porady z zakresu zdrowia, dietetyki, sportu oraz urody. Chcemy zachęcić Was do dbania o siebie oraz swoich najbliższych!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *