Jak zmotywować się do ćwiczeń?

by OczyszczanieJelita.pl Posted on 488 views 1 comments

Wstajesz rano, patrzysz w lustro i myślisz, że Twoja figura nie wygląda tak jak powinna. Obwisły brzuch, grube uda… W styczniu miałaś zacząć się odchudzać. Mamy czerwiec, jutro pierwszy dzień lata, a Ty dalej stoisz w miejscu. A może nawet przytyłaś??? Czas na zmiany! Zima nie sprzyja aktywności fizycznej oraz diecie. Za oknem jest szaro, zimno i ponuro, a ceny świeżych warzyw i owoców wołają o pomstę do nieba! Nie wspominając o Twoim portfelu! Latem jest inaczej. Słoneczna pogoda zachęca do spędzania czasu na świeżym powietrzu oraz do aktywności fizycznej. A stragany wypełnione po brzegi świeżymi produktami sprzyjają diecie. Motywacja ogrywa bardzo ważną rolę w naszym życiu. To właśnie od niej zależy, czy uda nam się osiągnąć cel, czyli szczupłą i wysportowaną sylwetkę. Podobno najtrudniej jest zacząć, później już jakoś leci… Mówi się, że człowiek potrzebuje 21 dni, aby zmienić swoje codziennie nawyki. A zatem do dzieła! Masz trzy tygodnie czasu na to, by z kanapowca zamienić się w fit sportowca!

  • Otaczaj się motywacją – tak jak wspominałam, potrzebujesz 21 dni, aby wyrobić w sobie stały nawyk. Dwadzieścia minut treningu dziennie, brzmi jak wyzwanie? Stwórz własny kalendarz ćwiczeń lub wydrukuj go z Internetu, a następnie powieś w widocznym miejscu. Każdego dnia odhaczaj zrobiony trening. Dzięki temu będziesz jeszcze bardziej zmotywowana do pracy nad swoim ciałem.
  • Nie rzucaj się z motyką na słońce – chcesz zacząć biegać? Nie zakładaj, że pierwszego dnia przebiegniesz maraton! Zacznij powoli, spokojnie, a następnie stopniowo wydłużaj czas ćwiczeń.
  • Ustal plan działania – tutaj po raz kolejny pojawia się motyw kalendarza. Wiesz jak to jest. Obietnice, obietnicami… A w praktyce bywa różnie. Dlatego musisz ustalić konkretny plan działania! W poniedziałki chodzisz na zumbę, a w środy na basen? Zaznacz to w swoim w kalendarzu, wtedy łatwiej Ci będzie zaplanować resztę dnia i trudniej zrezygnować z treningu!
  • Inspiruj się – przeglądaj motywujące zdjęcia! W Internecie jest ich całe mnóstwo! Gdy dopadnie Cię lenistwo, spójrz na fotkę jakiejś super fit dziewczyny, która ma ciało Twoich marzeń. Na pewno zrezygnujesz z leżenia na kanapie i pójdziesz na trening! W końcu chcesz wyglądać tak jak ona, prawda?
  • Wizualizuj efekty – zastanów się nad tym, dlaczego zaczęłaś ćwiczyć? Dla zdrowia? Chcesz schudnąć? A może po prostu chcesz wbić się w stare jeansy? Pomyśl o tym, jak będzie wyglądać Twoje nowe ciało i jak będziesz się w nim czuć? O tym, jak nabierzesz pewności siebie.
  • Połącz przyjemne z pożytecznym – nie wyobrażasz sobie dnia bez swojego ulubionego serialu? Szkoda tylko, że leci o tej samej godzinie na którą zaplanowałaś trening… Nic straconego! Wyciągnij z piwnicy zakurzony rowerek stacjonarny i pedałuj oglądając swój ulubiony program! Nie masz takiego sprzętu? Zainwestuj w matę do ćwiczeń lub po prostu rozłóż koc. Rób wymachy, brzuszki, przysiady, biegaj w miejscu. Dla chcącego nic trudnego!
  • Nie myśl, działaj – nie szukaj wymówek! Nie usprawiedliwiaj się pogodą lub brakiem czasu. Myślę, że każda z nas jest w stanie wygospodarować chociaż 20 minut dziennie na ćwiczenia! Zastanów się, ile czasu spędzasz przed komputerem? No właśnie… Zamknij laptopa i leć na trening!
  • Zacznij ćwiczyć z kimś – umówiłaś się z koleżanką na trening, ale nie chce Ci się iść? Nagle słyszysz dźwięk komórki, sms od Aśki – o której będziesz? Dzięki drugiej osobie będzie Ci łatwiej przetrwać ciężkie dni. Wzajemne motywowanie się dodaje energii do działania, a zdrowa rywalizacja skrzydeł!
  • Nie szukaj wymówek – nie stać Cię na karnet na siłownię? A kto powiedział, że musisz chodzić do najmodniejszego klubu w mieście? Zacznij biegać, ćwiczyć z filmikami na YouTubie lub idź na siłownie „pod chmurką”, która jest za free!
  • Postaw na różnorodność – jednego dnia idź pobiegać, a następnego ćwicz z Chodakowską. Nie pozwól na to, by nuda wkradła się do Twojego treningowego świata!
No votes yet.
Please wait...

Author

OczyszczanieJelita.pl

Misją naszego portalu jest popularyzacja wiedzy na temat zdrowia i aktywnego stylu życia. Specjalnie dla Państwa stworzyliśmy przestrzeń, w której znajdziecie fachowe porady z zakresu zdrowia, dietetyki, sportu oraz urody. Chcemy zachęcić Was do dbania o siebie oraz swoich najbliższych!

1 comment

  1. a mnie nic nie motywuje… nawet odbicie w lustrze, a wyglądam jak mała gruba kulka 🙁 do tego te upały… nie chce mi się ruszyć tyłka z domu, a co dopiero ćwiczyć… chyba jestem zimoludkiem

    No votes yet.
    Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *