Jak zacząć trenować?

by OczyszczanieJelita.pl Posted on 223 views 0 comments

Każdy, ale to każdy nawet Twój trener z siłowni, który budzi w Tobie podziw i zachwyt kiedyś musiał postawić ten pierwszy krok. Musiał stanąć przed lustrem i podobnie, jak Ty powiedzieć: „od jutra zaczynam ćwiczyć”. I już od samego początku popełniasz błąd! Nie odkładaj postanowień na jutro! Zacznij dziś!  Tylko jak to zrobić? Wsiąść na rower i już pierwszego dnia przejechać 30 km? Nie!  Na początku swojej przygody  z aktywnością fizyczną potrzepujesz specjalnie nieopracowanego planu, dzięki któremu unikniesz kontuzji i nie stracisz motywacji w dążeniu do celu.

  • Po pierwsze, wiesz jak wyglądasz i zdajesz sobie sprawę z tego jakie możliwości ma Twoje ciało.. albo i nie… W końcu do tej pory jedyną Twoją aktywnością było leżenie na kanapie. Jeżeli masz sporą nadwagę, to zacznij od wizyty u lekarza! Może wydać Ci się to śmieszne, ale dla Twoich stawów z pewnością nie jest to powód do śmiechu. Zapytaj lekarza lub trenera, jaka aktywność będzie dla Ciebie najlepsza. U osób o BMI większym niż 35 zaleca się jazdę na rowerze oraz pływanie.
  • Po drugie, ustal realny cel! Nie porywaj się z motyką na słońce i nie zakładaj, że pierwszego dnia „nowego życia” przebiegniesz półmaraton. Postaw na metodę małych kroków. Możesz zacząć od planu: ćwiczenia trzy razy w tygodniu po 20 minut. Następnie stopniowo zwiększaj liczbę i czas trwania treningu.
  • Po trzecie, zacznij ćwiczyć, to co lubisz. Nienawidzisz biegać, ale biegasz.. bo w końcu bieganie jest modne i tak super odchudza. Ale po co masz robić coś czego nie lubisz? Równie dobre efekty przyniesie jazda na rowerze, czy jakakolwiek inna aktywność! Wybierz taką, która sprawia Ci przyjemność! W przeciwnym razie zniechęcisz się do sportu, a każda minuta na bieżni będzie dla Ciebie katorgą!
  • Po czwarte, pamiętaj o regeneracji! Nie trenuj codziennie! Zrób sobie tzw. reset day. Daj swoim mięśniom czas na odpoczynek!
  • Po piąte, zastanów się co chcesz osiągnąć. Schudnąć, wyrzeźbić sylwetkę, a może poprawić wydolność organizmu? Każdy cel wiąże się z wdrążeniem innego planu treningowego.
  • Po szóste, postaraj się ćwiczyć regularnie – najlepiej, co trzy dni. Dłuższe przerwy sprawią, że trudniej będzie Ci wrócić do treningów.
  • Po siódme, nie sugeruj się innymi. Obserwuj jak zmienia się Twoje ciało i konsekwentnie dąż do celu.
  • Po ósme, nie zapominaj o odpowiednio zbilansowanej diecie! W przeciwnym razie nie osiągniesz takich efektów jakbyś chciała albo osiągniesz trzy razy dłużej!
  • Po dziewiąte, zainwestuj. Oczywiście nie musisz kupować butów za 400 zł z najnowszej kolekcji Nike.. ale biegając w trampkach możesz wyrządzić sobie krzywdę.
  • Po dziesiąte, nagradzaj się! Gdy uda Ci się zrealizować jeden ze swoich treningowych celów, np. przebiegniesz 10 kilometrów, zrób sobie prezent. Oczywiście nie mówię tu o zjedzeniu czekolady. Nagrodą może być nowy ciuch czy wizyta u kosmetyczki.
Rating: 5.0. From 1 vote.
Please wait...

Author

OczyszczanieJelita.pl

Misją naszego portalu jest popularyzacja wiedzy na temat zdrowia i aktywnego stylu życia. Specjalnie dla Państwa stworzyliśmy przestrzeń, w której znajdziecie fachowe porady z zakresu zdrowia, dietetyki, sportu oraz urody. Chcemy zachęcić Was do dbania o siebie oraz swoich najbliższych!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *