Jak przeżyć Święta Bożego Narodzenia na diecie?

by OczyszczanieJelita.pl Posted on 179 views 0 comments

 

Okres bożonarodzeniowo-noworoczny jest zdecydowanie jednym z najtrudniejszych dla osób będących na diecie. Tradycyjna kolacja wigilijna pomimo tego, że postna potrafi dostarczyć nawet 6000 kalorii, a więc trzykrotnie więcej niż przeciętne zapotrzebowanie kaloryczne!!! Przypominam, że święta trwają trz dni. W tym czasie nasza aktywność sprowadza się przede wszystkim do podnoszenia łyżki i widelca. Przypuszczam, że właśnie w tym momencie została rozwiązana zagadka noworocznych postanowieniem… Jak myślicie, dlaczego zaczynamy się odchudzać od 1 stycznia?

Ile można przytyć w święta? 

Trzy dni obżarstwa to wystarczająca ilość czasu, aby po wejściu na wagę przeżyć szok! Trzy kilogramy na plusie, a może pięć? Spokojnie to nie tłuszcz, a nadmiar jedzenia. Bożenarodzeniowe potrawy są bogate w cukier i tłuszcz, czyli składniki które sprzyjają gromadzeniu wody w organizmie – stąd ten nagły wzrost wagi. Nie wierzysz? Spójrz jak wygląda Twój brzuch? Jak okrągła piłka? Niektórzy nazywają ten stan ciążą spożywczą. Ciekawe dlaczego…. Jeżeli w środę – 27 grudnia wrócisz na zdrowe tory, to po dodatkowych kilogramach nie będzie śladu. No chyba, że przedłużysz święta do końca roku… Wtedy może pojawić się problem.

Czy dieta w święta ma sens?

Oczywiście, że tak! I wcale nie chodzi tutaj o to, aby kolację wigilijną spędzić w towarzystwie ryżu i szejka- oczywiście bez kurczaka! Przecież post! Prawda jest taka, że największym zagrożeniem w trakcie biesiadowania, jesteśmy my sami – a konkretnie nasze łakomstwo. Zdecydowanie większy wpływ na wygląd naszej sylwetki mają pozostałe 362 dni. Jeżeli przez cały rok odżywiamy się zdrowo, to takie małe odstępstwo nie zrobi nam krzywdy. Serio.

Święta Bożego Narodzenia to czas spędzony w gronie najbliższych  – i to właśnie na nim powinniśmy się skupić. Jedzenie to tylko dodatek. Zastanów się, co cieszy się bardziej? Zresztą kto powiedział, że pierogi z kapustą i grzybami można jeść tylko w Wigilię. No właśnie…

Złoty środek

  • Zgodnie z przepisami kościelnymi w Wigilię nie obowiązuje ścisły post. Jest to tradycja świecka, którą wprowadziliśmy my sami. Dlatego również w tym dniu należy pamiętać o regularnych posiłkach. Nie warto się głodzić przez cały dzień. Porządne śniadanie to podstawa.
  • Potrawy wigilijne same w sobie nie są takie złe. Ryby, zupy, sałatki, pierogi – przecież te dania jemy również na diecie. Problem tkwi w ich przygotowaniu… Zazwyczaj są smażone na głębokim tłuszczu, polane dodatkową porcją masła lub wzbogacone dodatkiem majonezu…Tak naprawdę każde danie można zmodyfikować – mąkę pszenną zamienić na pełnoziarnistą, tłustą panierkę na parowar. Niestety idąc na kolację do kogoś, nie mamy na to wpływu. Dlatego właśnie w tym momencie pojawia się kwestia zdrowego rozsądku.
  • Spędzając święta u kogoś, wcale nie musisz zastanawiać się ile masła zostało użyte do przygotowania danej potrawy. Możesz spróbować każdej z nich i nie przytyć. Jak to zrobić? Normalnie. Podstawową zasadą jest umiar i odpowiednie porcje. Kawałek sernika nie zrobi Ci krzywdy, ale cała blacha już tak.
  • Święta kojarzą się przede wszystkim z czasem spędzonym przy stole. A kto powiedział, że nie możemy spędzić ich aktywnie. Wspólny spacer pozwoli spalić nagromadzone kalorie.
  • Dania wigilijne są bardzo ciężkostrawne. Nawet niewielkie porcje mogą odbić się na kondycji naszego żołądka. Dlatego warto zaopatrzyć się w herbatkę z mięty czy kopru włoskiego, które są idealnym rozwiązaniem na niestrawność. Stymulują produkcję żółci oraz łagodzą ból.
  • Jeżeli jesteś na diecie sprowadzającej się do liczenia kalorii, przygotowałam dla Ciebie mały myk. Trzy dni przed świętami ogranicz ich spożycie – o 200 – 300 kcal i zrób dodatkowy trening. W ten sposób zrobisz miejsce na swoje ulubione potrawy.
  • Pamiętaj również o tym, aby nie podjadać w tracie przygotowywania świątecznych dań!

 

No votes yet.
Please wait...

Author

OczyszczanieJelita.pl

Misją naszego portalu jest popularyzacja wiedzy na temat zdrowia i aktywnego stylu życia. Specjalnie dla Państwa stworzyliśmy przestrzeń, w której znajdziecie fachowe porady z zakresu zdrowia, dietetyki, sportu oraz urody. Chcemy zachęcić Was do dbania o siebie oraz swoich najbliższych!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *