Jak odchudzić dziecko?

by OczyszczanieJelita.pl Posted on 160 views 0 comments

Co piąte dziecko w wieku szkolnym cierpi z powodu nadwagi lub otyłości! Kto jest temu winien? My? Dorośli? A może ktoś jeszcze?

Zanim dziecko pójdzie do szkoły, spędza czas głównie w domu rodzinnym. To właśnie w tym miejscu kształtowane są pierwsze nawyki żywieniowe. A zatem rodzina odgrywa znaczącą rolę w sposobie odżywiania dziecka. Podobnie, jak szeroko rozumiane mass media. Zewsząd atakują nas reklamy słodkich czekoladek i batoników. Nie bez znaczenia jest również tryb życia. Współczesne dzieci nie biegają beztrosko po podwórku, czas wolny spędzają przed ekranem komputera.

Skutki otyłości u dzieci 

  • choroby układy krwionośnego
  • cukrzyca
  • osteoporoza
  • wady postawy
  • nadciśnienie
  • depresja będąca konsekwencją uszczypliwych żartów rówieśników

Jak odchudzić dziecko? 

Jedno jest pewne: to będzie długi i żmudny proces. Dzieci z natury są przekorne. Ciężko je przekonać do jedzenia warzyw i owoców. Od czego zacząć? Zacznij od ustalenia kaloryczności diety. W planowaniu pomoże Ci poniższa tabela.

 

Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości, udaj się do dietetyka. Pamiętaj, że źle zbilansowana dieta może zaszkodzić dziecku! Optymalne tempo odchudzania wynosi 0,5-1 kg tygodniowo. Aby osiągnąć taki efekt wystarczy zmniejszyć kaloryczność diety o 10-15% oraz zwiększyć poziom aktywności fizycznej.

Jak powinna wyglądać dieta odchudzająca?

Otyłe dziecko powinno jeść regularne posiłki. W jadłospisie Twojej pociechy nie może zabraknąć świeżych warzyw i owoców, pełnoziarnistego pieczywa, ryb morskich, nasion, orzechów, dobrej jakości nabiału oraz mięsa. Proponuję zacząć od metody małych kroków – stopniowo wprowadzać zmiany. Pierwszym z nich może być śniadanie. Jeżeli do tej pory serwowałaś swojemu synowi lub córce płatki typu Nesquik zamień je na owsiankę z dodatkiem jogurtu naturalnego i owoców. Na drugie śniadanie przygotuj kanapki z pełnoziarnistego pieczywa, do których możesz dodać sezonowe warzywa. Pamiętaj o tym, aby ograniczyć spożycie słodyczy oraz fast foodów! Generalnie żywności wysokoprzetworzonej! Zwróć również uwagę na jakość oraz ilość tłuszczu w diecie Twojego dziecka. Unikaj margaryn i miksów do smarowania. Postaw na olej lniany, rzepakowy lub oliwę z oliwek.

Jak przekonać dziecko do zdrowego odżywiania?

Zadbaj o to, aby przygotowywane przez Ciebie posiłki były ciekawe i kolorowe! Kolejny sprawdzony trik to wspólne gotowanie.

SPORT

Równie ważnym elementem, co dieta jest sport! Zwiększenie aktywności fizycznej dziecka odwróci jego uwagę od niezdrowych przekąsek. Bardzo dobrym pomysłem będzie zapisanie pociechy na zajęcia ruchowe: taniec, karate, piłkę nożną czy basen.

Pamiętaj o tym, aby Twoje dziecko:

  • nie jadło przed telewizorem
  • dokładnie przeżuwało pokarm
  • piło dużo wody
  • miało jak najwięcej okazji do ruchu na świeżym powietrzu
  • spało co najmniej 6 godzin dziennie
No votes yet.
Please wait...

Author

OczyszczanieJelita.pl

Misją naszego portalu jest popularyzacja wiedzy na temat zdrowia i aktywnego stylu życia. Specjalnie dla Państwa stworzyliśmy przestrzeń, w której znajdziecie fachowe porady z zakresu zdrowia, dietetyki, sportu oraz urody. Chcemy zachęcić Was do dbania o siebie oraz swoich najbliższych!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *