Dziesięć tysięcy kroków dziennie

by OczyszczanieJelita.pl Posted on 168 views 0 comments

Kuchnia – salon. Salon – łazienka. Łazienka – przedpokój. Zastanawiałeś się kiedyś, ile kroków robisz w ciągu dnia? WHO (Światowa Organizacja Zdrowia) zaleca 10 tysięcy. Taki dystans pozwoli zachować dobre zdrowie. Tymczasem pracownik biurowy robi zaledwie 3 tysiące!!! A co z osobami, które nie wychodzą poza próg mieszkania??

Skąd te 10 tys. kroków dziennie?

Człowiek jest stworzony do bycia w ruchu. Posiada 400-500 mięśni!! Musi je jakoś spożytkować! Systematyczna aktywność fizyczna zmniejsza ryzyko chorób układu krążenia oraz wydłuża życie – średnio o 3 lata. Redukuje nadwagę, obniża poziom cholesterolu!

Chodzenie jest najprostszą formą aktywności ruchowej. Nie wymaga zakupu drogiego sprzętu, specjalnych butów czy stroju. Wystarczą dobre chęci i odrobina wolnego czasu – przejście 10 tysięcy kroków dziennie zajmuje ok. 1,5 – 2 godzin. Skąd tak właściwie wzięła się ta wartość? Szczerze? Nie wiadomo. Aczkolwiek początków tej idei można doszukiwać się w Japonii. To właśnie tam w latach osiemdziesiątych zaprojektowano licznik manpo-kei. Nazwa ta po przetłumaczeniu na język polski oznacza właśnie 10 tysięcy kroków.

Polacy to lenie

Nie oszukujmy się… Żyjemy w czasach bezruchu. Ponad 52% Polaków nie uprawia żadnego sportu! Czas wolny spędzamy przed monitorem komputera lub telewizora! Zazwyczaj w towarzystwie czipsów i coca coli. Do minimalnej aktywności przyznaje się zaledwie 32% z nas!

  • unikamy schodów – korzystamy z windy
  • wybieramy komunikację miejską zamiast krótkiego spaceru
  • szukamy miejsca parkingowego usytuowanego jak najbliżej sklepu

Zainteresowanie aktywnością fizyczną spada wraz z wiekiem. I nie ma się czemu dziwić – zarówno w szkole, jak i na studiach zajęcia z Wf-u są obowiązkowe. Chociaż tych korzystających z lewych zwolnień lekarskich nie brakuje… 😉 Z najnowszego raportu SIRC wynika, że kobiety uprawiają sport częściej niż mężczyźni – Ewa Chodakowska ma dar przekonywania. Mimo wszystko, Polska jest daleko w tyle za innymi krajami europejskimi. Prym wiedzie Holandia – hm… zgadnijmy dlaczego? Może dlatego, że jest jedynym krajem na świecie liczącym więcej rowerów niż mieszkańców.  22,7 mln rowerów na 17 mln mieszkańców!!!

Jak zmobilizować się do codziennego ruchu?

  • Kup krokomierz luba zainstaluj w telefonie aplikację liczącą kroki – dzięki nim będziesz w stanie sprawdzić, ile w rzeczywistości dziennie pokonujesz kroków
  • W grupie siła – znajdź towarzysza codziennej aktywności
  • Dla chcącego nic trudnego – każda okazja do ruchu jest dobra. Zamiast jeździć do pracy autem, idź na pieszo. Uważasz, że 15 km w jedną stronę to lekka przesada? Zgadzam się. Wysiądź trzy kilometry wcześniej!
  • Załóż kalendarz kroków, do którego będziesz wpisywać liczbę przemierzonych kilometrów.
  • Stawiaj sobie cele – jeżeli do tej pory prowadziłeś siedzący tryb życia, zacznij od 3 tys. kroków dziennie. Stopniowo zwiększaj aktywność!

Korzyści płynące z regularnej aktywności FIZYCZNEJ

  • szczupła sylwetka
  • mocne kości
  • dobry nastrój
  • lepsza odporność
  • spokój ducha
  • lepsza pamięć i koncentracja
  • mniejsze ryzyko osteoporozy
  • dobry nastrój
  • lepsza kondycja
  • ochrona antynowotworowa
  • nowe znajomości
  • lepszy sen
  • sprawniejszy przepływ krwi
No votes yet.
Please wait...

Author

OczyszczanieJelita.pl

Misją naszego portalu jest popularyzacja wiedzy na temat zdrowia i aktywnego stylu życia. Specjalnie dla Państwa stworzyliśmy przestrzeń, w której znajdziecie fachowe porady z zakresu zdrowia, dietetyki, sportu oraz urody. Chcemy zachęcić Was do dbania o siebie oraz swoich najbliższych!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *