Dieta Dąbrowskiej

by OczyszczanieJelita.pl Posted on 197 views 0 comments

Dieta dr Dąbrowskiej cieszy się coraz większą popularnością nie tylko wśród nas – zwykłych śmiertelników, ale również wśród gwiazd. Chyba każda kobieta wie, że słynna prezenterka sportowa Karolina Szostak schudła właśnie dzięki niej. Schudła i wyregulowała pracę tarczycy, bo w tej diecie chodzi przede wszystkim o kwestie zdrowotne, a nie wizualne!

Dr ewa Dąbrowska

Dr Ewa Dąbrowska uważa, że organizm ludzki posiada wrodzoną zdolność samoleczenia. Aczkolwiek może ją aktywować tylko wtedy, gdy pozbędzie się nadmiaru toksyn. Wnioski te nie są bezpodstawne. Zostały udowodnione w pracy naukowej napisanej w 1992 r. To właśnie ona zainspirowała Dąbrowską do opracowania nowatorskiej diety leczniczej warzywno – owocowej. Po przetestowaniu jej na sobie, postanowiła  upowszechnić ją w praktyce. Efektem było powstanie pierwszego ośrodka leczniczego w Gołubiu na Kaszubach.Dzisiaj takich ośrodków aż sześć!

Dieta dr Dąbrowskiej – założenia

Dieta dr Dąbrowskiej jest tak naprawdę głodówką leczniczą stosowaną w celu oczyszczenia organizmu z toksyn. W wyniku odstawienia pokarmów wysokoenergetycznych (białko, węglowodany, tłuszcze) zostaje uruchomione trawienie endogenne, dzięki któremu pozbywamy się bezwartościowych złogów oraz przyspieszamy regenerację tkanek. Najprościej mówiąc: pozbywamy się wszystkiego, co zaśmieca nasze ciało. Dochodzi do uruchomienia naturalnych mechanizmów samoleczenia. Jelita stają się bardziej szczelne, a system immunologiczny zaczyna pracować tak jak powinien – chroni nasz przed szkodliwym działaniem wolnym rodników oraz innych niepożądanych substancji chemicznych. Liczne badania naukowe donoszą, że jest to sposób na zapobieganie nowotworom oraz wielu innym chorobom XXI wieku.

DIETA DR DĄBROWSKIEJ – dla kogo?

Dieta warzywno-owocowa została stworzoną z myślą o osobach, które chcą oczyścić organizm z toksyn. Sprawdzi się również u tych, którym zależy na wzmocnieniu odporności oraz przywróceniu prawidłowej pracy jelit. Ogromne korzyści mogą odczuć pacjenci zmagający się z różnego rodzaju alergiami, niedoczynnością tarczycy, trądzikiem, łuszczycą bądź egzemą. Diety nie mogą stosować kobiety w ciąży, matki karmiące oraz młodzież. Nie znajdzie ona również zastosowania wśród osób zmagających się z ciężką chorobą nowotworową. Ponadto, przeciwwskazaniem do postu Dąbrowskiej jest przyjmowanie niektórych leków – hormonów sterydowych bądź cystaków.

Dieta Dr Dąbrowskiej krok po kroku

Dieta warzywno-owocowa składa się z dwóch etapów:

  • leczniczej głodówki
  • wychodzenia z diety

Etap 1

Pierwszy etap może trwać od 2 do 6 tygodni, spożywamy wówczas ok. 800 kalorii dziennie! W naszym menu goszczą tylko i wyłącznie owoce i warzywa nisko skrobiowe i niskocukrowe. Poniżej znajdziesz listę dozwolonych produktów:

  • warzywa korzeniowe: marchew, seler, rzepa, rzodkiewka, chrzan, burak, pietruszka
  • warzywa kapustne: kapusta biała, czerwona, pekińska, włoska, kalafior, kalarepa
  • warzywa cebulowe: cebula, por, czosnek
  • warzywa dyniowate: dynia, cukinia, kabaczek
  • warzywa liściowe: sałata, koper, natka, zioła
  • warzywa psiankowate: pomidor, papryka, bakłażan
  • kiszonki: kapusta, ogórki, buraki i inne
  • owoce: w niewielkich ilościach: jabłka, grejpfruty, cytryny
  • napoje: woda mineralna, herbaty ziołowe, świeżo wyciskane soki rozcieńczone z wodą

Warzywa najlepiej jeść na surowo. Można je również gotować i spożywać w postaci zup, gulaszy, leczo – bez dodatku śmietany, mąki itp. W trakcie trwania tego etapu diety możemy doświadczyć tzw. kryzysów ozdrowieńczych, które objawiają się silnym bólem głowy, biegunkami, bólem kości i stawów, bezsennością oraz  ogólnym osłabieniem.

Etap 2

Etap 2 jest szalenie ważny dla naszego organizmu. Nie możemy, tak z dnia na dzień zacząć jeść normalnie – tak jak dawniej. Dąbrowska zaleca zmianę nawyków żywieniowych oraz zbilansowaną dietę opartą na produktach nieprzetworzonych. Wychodzenie z diety trwa tyle samo, ile trwał post.

  • Pierwszy tydzień od zakończenia diety – wprowadzamy takie produkty jak: warzywa strączkowe, zdrowe tłuszcze, wszystkie owoce – w tym również te suszone, ale w małych ilościach.
  • Drugi tydzień od zakończenia diety – wprowadzamy takie produkty jak: pieczywo pełnoziarniste, kasza, ryż, pestki i ziarna, orzechy.
  • Trzeci tydzień od zakończenia diety –  wprowadzamy takie produkty jak: jaja, nabiał, mleko i jego przetwory
  • Czwarty tydzień od zakończenia diety – wprowadzamy takie produkty jak: chude mięso i ryby (max. 2 razy w tygodniu).
  • Piąty tydzień i szósty tydzień diety – pełnowartościowe odżywianie uwzględniające nasze zapotrzebowanie kaloryczne.
No votes yet.
Please wait...

Author

OczyszczanieJelita.pl

Misją naszego portalu jest popularyzacja wiedzy na temat zdrowia i aktywnego stylu życia. Specjalnie dla Państwa stworzyliśmy przestrzeń, w której znajdziecie fachowe porady z zakresu zdrowia, dietetyki, sportu oraz urody. Chcemy zachęcić Was do dbania o siebie oraz swoich najbliższych!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *