Czyste jedzenie

by OczyszczanieJelita.pl Posted on 315 views 0 comments

Zanim zaczniesz swoją przygodę z odchudzaniem, musisz – a w zasadzie powinnaś nauczyć się odróżniać dobre jedzenie od złego. Najprościej mówiąc – zdrową żywność od tej wysokoprzetworzonej odpowiedzialnej w głównej mierze za tycie! Na przykład zdrowa sałatka to nie ta kupiona w plastikowym pojemniku z toną majonezu i datą ważności do 2020 roku, tylko ta przygotowana w domu na bazie świeżych warzyw.

Czyste jedzenie

Nie trzeba być doktorem nauk medycznych, aby stwierdzić że w dzisiejszych czasach śmieciowe jedzenie zawładnęło umysłami ludzi na całym świecie. Wszystko zaczęło się w Stanach…. To właśnie stamtąd przywędrował do Polski popularny Mc’Donald…Kochamy hamburgery, pizze i inne niezdrowe przekąski. Ślepo wierzymy reklamodawcom, którzy przekonują nas, że serek Danio jest najlepszym źródłem białka, a sok pomarańczowy z kartoniki to samo zdrowie! Bzdura!

Serek Danio 4,9 g białka na 100 g!!!

Pierś z kurczaka – 26 g białka na 100g!!!

I co teraz powiesz?

Czyste jedzenie nie ma nic wspólnego z myciem warzyw czy owoców. To pożywienie jak najmniej przetworzone. Czyli takie, które zapewnia Twojemu organizmowi maksymalne korzyści zdrowotne. Dostarcza mu witamin i minerałów, a nie konserwantów, sztucznych aromatów i barwników.

Warzywa i owoce mają moc

Warzywa i owoce stanowią bazę czystego jadłospisu. Zawierają witaminy, minerały oraz błonnik. Dzięki nim uchronisz się przed rakiem, zawałem serca, wzmocnisz odporność… Długo by wymieniać. Metoda przygotowania zależy tak naprawdę tylko i wyłącznie od Ciebie… No może nie do końca – ziemniaki na surowo? Ohyda! Możesz piec w piekarniku, gotować na parze, grillować lub po prostu pokroić na kawałki i zjeść!

Produkty pełnoziarniste

Nie kupuj białego pieczywa – to najgorsze zło… Wyskoprzetworzone i pozbawione błonnika. Przerzuć się na produkty pełnoziarniste. I nie chodzi tutaj tylko o bułki czy chleb, ale również o kasze, ryż, płatki śniadaniowe, mąkę….

Tłuszcz

Pewnie słyszałaś już gdzieś o podziale na dobre i złe tłuszcze… Te pierwsze powinnaś całkowicie wyeliminować ze swojej diety! Znajdziesz je w żywności wysokprztworzonej: słodyczach, daniach instant… Używaj takich tłuszczów jak: oliwa z oliwek, masło klarowane. Margarynę do smarowania pieczywa, zastąp pastą z awokado. Doskonałym źródłem zdrowego tłuszczu są również orzechy oraz nasiona. Dodaj je do porannej owsianki lub sałatki. To zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż tłuste grzanki!

Etykiety

Czyste jedzenie nie sprowadza się tylko i wyłącznie do jedzenia świeżych warzyw i owców – oczywiście tych niepryskanych, bio i eko.. 😉 Ten styl żywieniowy dopuszcza kupowanie produktów dostępnych na sklepowych półkach… W końcu nie każdy z nas ma dostęp do wiejskiego sera, jogurtu czy śmietany. Zasada jest prosta: im krótszy skład tym zdrowszy produkt. Zanim udasz się do kasy, upewnij się czy produkt, który wylądował w Twoim koszyku nie zawiera tony cukru, tłuszczu oraz konserwantów.

Cukier

Cukier to biała śmierć. Teraz już wiesz dlaczego powinnaś go unikać! Batony tupu Mars zamień na świeże, suszone lub mrożone owoce.

Woda

Woda sił Ci doda! Ogranicz spożycie kawy – złwaszcza tej rozpuszczalnej… oraz mocnej herbaty. Zrezygnuj z picia kolorowych napojów oraz soków z kartoniku – to najgorszy syf! Jeżeli masz ochotę na coś słodkiego do picia, przrząd koktajl lub świeżo wyciskany sok

Rating: 5.0. From 1 vote.
Please wait...

Author

OczyszczanieJelita.pl

Misją naszego portalu jest popularyzacja wiedzy na temat zdrowia i aktywnego stylu życia. Specjalnie dla Państwa stworzyliśmy przestrzeń, w której znajdziecie fachowe porady z zakresu zdrowia, dietetyki, sportu oraz urody. Chcemy zachęcić Was do dbania o siebie oraz swoich najbliższych!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *