Czy zdrowe odżywianie jest drogie?

by OczyszczanieJelita.pl Posted on 182 views 2 comments

Nie stać mnie na zdrowe odżywianie. Zdrowe odżywianie jest drogie! Takie słowa padają z ust osób, które zamiast jabłka (za jedno zapłacimy mniej niż 1 zł) kupują batonika za 2 zł… albo decydują się na catering dietetyczny, którego koszt waha się w granicach 2000 złotych na osobę!!! Niektórzy z nas mają taką pensję! Pensję z której muszą utrzymać całą rodzinę! Czy to jest logiczne zachowanie? Zdrowe odżywianie wcale nie jest takie drogie! Prawda jest taka, że wszystko zależy od nas i od tego, jak zarządzamy domowym budżetem. Żeby odżywiać się zdrowo nie musimy kupować produktów EKO po kilkaset złotych za kilogram! Spójrz na poniższą listę i odpowiedz na pytanie: co jest droższe zdrowe odżywianie, czy to naszpikowane konserwantami?

  • Woda mineralna (1,70 zł) jest tańsza niż sok (3zł i więcej)
  • Jogurt naturalny(1zł) jest tańszy niż jogurt owocowy (2,30zł)
  • Nie słodzisz kawy/herbaty więc oszczędzasz na zakupie cukru (3 zł)
  • Płatki owsiane (2zł) są tańsze niż popularne płatki śniadaniowe (5 zł)
  • Jogurt naturalny (1 zł) jest tańszy od śmietany (2,50zł)

To nie koniec dobrych wiadomości. Zdrowe odżywianie to inwestycja w siebie! Po pierwsze, będziesz mniej wydawać na leki. Po drugie, zaoszczędzisz pieniądze, które do tej pory wydawałeś na słodycze i inne niezdrowe przekąski. Osoby, które zdrowo się odżywiają są na tzw. diecie pudełkowej. Przygotowują posiłki w domu i zabierają je do pracy, do szkoły.. W ten sposób też oszczędzają. Nie kusi ich jedzenie na telefon, czy pyszne drożdżówki z ulubionej piekarni. Po trzecie,naucz się mądrze robić zakupy. Zamiast osiedlowego sklepiku, gdzie ceny są dość wysokie, wybierz się do supermarketu. Zimą zdrowe odżywianie jest droższe niż latem – to niepodważalny fakt. Chodzi tutaj głównie o ceny warzyw i owców… Co nie znaczy, że masz z nich zrezygnować! Kupuj te, które są na promocji i na ich podstawie układaj menu.

Poniżej znajdziesz listę produktów dietetycznych „must have”. Nie może ich zabraknąć w Twojej kuchni. Są tanie, zdrowe i smaczne! Stanowią doskonałą bazę do przygotowania codziennych posiłków!

  • Mrożonki: warzywa na patenie, szpinak, brokuły, zupa jarzynowa
  • Warzywa i owoce: kupujmy te sezonowe – są zdrowsze i tańsze
  • Dobre węglowodany: płatki owsiane, kasza jaglana, gryczana, kuskus, ryż, mąka pełnoziarnista, otręby
  • Nabiał: twaróg półtłusty, serek wiejski, ser mozzarella, jaja, jogurt naturalny
  • Ryby: łosoś, tuńczyk, pstrąg, dorsz, makrela
  • Mięso drobiowe
  • Tłuszcz: oliwa z oliwek, orzechy, awokado, masło klarowane

 

 

No votes yet.
Please wait...

Author

OczyszczanieJelita.pl

Misją naszego portalu jest popularyzacja wiedzy na temat zdrowia i aktywnego stylu życia. Specjalnie dla Państwa stworzyliśmy przestrzeń, w której znajdziecie fachowe porady z zakresu zdrowia, dietetyki, sportu oraz urody. Chcemy zachęcić Was do dbania o siebie oraz swoich najbliższych!

2 comments

  1. Kiedyś myślałam, że zdrowe odżywianie jest drogie… a to nieprawda. Zresztą to samo wynika z powyższego artykuły. Żeby odżywiać się zdrowo nie musimy jeść nasion chia czy owoców goji… Szkoda, że tak mało osób docenia polskie produkty.

    No votes yet.
    Please wait...
  2. Kiedyś zrobiłam małe porównanie. Przez jeden miesiąc zbierałam rachunki z zakupów spożywczych, takich normalnych, jakie robi przeciętna rodzina. A przez następny z tych zdrowych. Okazało się, że w drugim miesiącu udało mi się sporo zaoszczędzić. Zrezygnowałam z kupowania słodyczy, jedzenia na mieście… Grosz do grosza a będzie kokosza. Warto odżywiać się zdrowo. W ten sposób dbamy nie tylko o nasz organizm, ale również o nasze finanse 🙂

    No votes yet.
    Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *